donderdag 18 oktober 2007

Hou (me) vast

Hou je vast.... Hou je... Ik hou van je... je vast... hou ik van je... in mijn armen nog het meest... als je hoofd op mijn schouder leunt... ik hoor dat je adem zucht... je vlucht niet meer... niet meer vechten... tranen weten raad... vullen holle engten van dood... die niet vluchten wil in vluchtigheid... je moet stilstaan... stil... staan... en wachten... maar begrijpen doe je het niet... nooit... hoe kan je begrijpen... grip krijgen op een zacht mens dat zopas nog leefde... en nu met gesloten ogen de achterkant van de dood bekijkt... van heel dichtbij... te dichtbij om niet te slikken... de pijn... de krop... emoties... wegslikken... sterk houden.. protocol en zwarte kleren...zwarte kleuren en zoutkorreltjes... sterk houden...liever... houden van... van dinokoeken...van een warme jas en twee armen om in te rillen... van vasthouden... ik hou je vast... hou van je... jou... vast en zekerder dan ooit...

Geen opmerkingen:

Thanks for visiting!